PROVOZNÍ ŘÁD BESEDNÍHO DOMU VE VYŠKOVĚ
I. Preambule
- Tento provozní řád upravuje podmínky užívání budovy Besedního domu ve Vyškově (Jana Šoupala 137/4, 682 01 Vyškov).
- Správu i provoz budovy zajišťuje Městské kulturní středisko Vyškov, příspěvková organizace, IČO: 46270671 (dále jen MKS Vyškov).
- Budova Besedního domu ve Vyškově je provozována MKS Vyškov za účelem pořádání kulturních, společenských a vzdělávacích akcí, zájmové činnosti kroužků, spolků, výchovných a dalších programů.
- Provozní řád Besedního domu ve Vyškově stanovuje pravidla pro provoz a zajištění bezpečnosti, pořádku a ochrany zdraví jeho návštěvníků.
- Je závazný pro všechny níže uvedené osoby:
• zaměstnance,
• nájemce, pořadatele a návštěvníky kulturních, společenských a sportovních akcí,
• garanty zájmových kroužků a spolků včetně jejich členů. - Na dodržování pravidel provozu, která jsou v tomto provozním řádu uvedena, dohlíží správce Besedního domu a také každý pořadatel akce, která se koná v pronajatých prostorách Besedního domu, a jsou také oprávněni vyvozovat z jejich nedodržení opatření.
II. Všeobecná ustanovení
- Při užívání prostor Besedního domu platí veškeré zákonné předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hygienických nařízení, požární předpisy a další obecně platné právní předpisy.
- Besední dům je možné využít k pronájmu jednotlivých prostor a zařízení pro pořádání akcí na základě smlouvy o krátkodobém jednorázovém pronájmu prostor a zařízení. K tomuto účelu lze využít hlavní sál, malý sál, přísálí, jeviště, balkon (galerie), herecké šatny I., II. a zkušební sál, dle schváleného ceníku. Všechny prostory mají stanovenu maximální kapacitu a doporučené uspořádání.
- Za dodržování provozního řádu Besedního domu v době jednorázového krátkodobého pronájmu odpovídá nájemce.
- Maximální kapacita pronajatých prostor je uvedena v nájemní smlouvě a nájemce (pořadatel akce) zajistí nepřekročení předepsané maximální kapacity osob.
- Za dodržování provozního řádu Besedního domu při zájmové činnosti kroužků, spolků, výchovných a dalších programů odpovídají předem určení vedoucí garanti, kteří obdrží klíče od jednotlivých prostor.
- Ve všech prostorách Besedního domu platí přísný zákaz kouření, včetně elektronických cigaret a manipulace s otevřeným ohněm. Po domluvě s pořadatelem akce je možné vyhradit prostor pro kouření před budovou a instalovat popelníky. Pořadatel akce pak zodpovídá za vymezený prostor a po ukončení akce také zajistí úklid nedopalků, případně jiných nečistot a vyčištění popelníků.
- Do objektu Besedního domu je zakázán vstup s koly, koloběžkami nebo kolečkovými bruslemi a skateboardy, psy a jinými zvířaty.
- Do budovy se vstupuje hlavním vchodem z ulice Jana Šoupala, výjimečně zadním vchodem s využitím výtahu, a to na vyžádání za doprovodu správce ze zdravotních důvodů nebo stěhování.
- Osoby, které disponují klíči od hlavního vchodu do budovy a opouští objekt jako poslední, jsou povinny vždy zajistit uzamčení hlavního vchodu z ulice Jana Šoupala.
III. Pronájem prostor a povinnosti nájemce (pořadatele akcí)
- Ředitelka MKS Vyškov nebo jí pověřená osoba sjednává jednotlivé pronájmy s nájemci a pořadateli akcí.
- Se zájemcem o pronájem prostor bude sepsána a oboustranně podepsána „Smlouva o krátkodobém jednorázovém pronájmu prostor a zařízení“, ve které je mimo jiné uvedeno: termín pronájmu, cena za pronajaté prostory a služby, účel pronájmu a také platební podmínky.
- Nájemce je povinen dodržovat bezpečnostní předpisy, tento provozní řád, umožnit vstup kontrolním orgánům a řídit se pokyny správce Besedního domu, případně jiného pověřeného zaměstnance MKS.
- Nájemce je povinen stanovit odpovědnou osobu, pokud jí nebude on sám, která bude viditelně označena a nebude požívat alkoholické nápoje. Při konání akce s větším počtem osob (specifikované ve smlouvě o nájmu) je nutné zabezpečit požární dozor a minimálně dva další pořadatele, kteří zabezpečí bezpečnostní službu. Při soukromých akcích přechází plná zodpovědnost na nájemce.
- Nájemce má s předstihem vyhrazené prostory Besedního domu (specifikované ve smlouvě o nájmu) na technické, organizační a jiné přípravy. Bude seznámen s rozmístěním hasicích přístrojů a únikových východů.
- Nájemce zodpovídá za pořádek v době od převzetí pronajatých prostor až do odchodu posledního návštěvníka a uzavření vchodů do budovy. Dále zodpovídá za pořádek v době příprav na akci a úklidu po akci, které jsou specifikované ve smlouvě o nájmu prostor.
- Instalace výzdob, reklamy a jiných propagačních materiálů je možná pouze na zařízení, která jsou k tomu určená, po dohodě se správcem Besedního domu. Následné odstranění si zajistí pořadatel sám a provede ihned po ukončení akce nebo v čase určeném ve smlouvě o nájmu prostor. Upřednostňují se reklamní panely a další plochy samostatně stojící. Je přísně zakázáno přichytávání, přibíjení a jakákoliv jiná instalace do zdí, stropů, železných konstrukcí, dřevěných a dalších ploch obložení nebo na okna a dveře.
- Nájemce je povinen se seznámit s obsluhou všech používaných elektrických spotřebičů a používat je dle návodu k použití. Platí přísný zákaz přemísťování všech elektrospotřebičů. Za použité spotřebiče ručí nájemce do výše jejich pořizovací hodnoty.
- Za pořádek na parkovišti a před vstupem do budovy Besedního domu odpovídá nájemce. Je také povinen jakýkoliv nepořádek a nečistoty odstranit.
- Pro bezpečný průběh akce si nájemce zajistí potřebné obslužné činnosti oprávněnými osobami s odbornou způsobilostí (osvětlení, ozvučení, odpovídající počet požární hlídky apod.).
- Zakazuje se vynášení skla a nápojů mimo objekt Besedního domu.
IV. Povinnosti nájemce a pronajímatele po skončení akce
- Městské kulturní středisko, příspěvková organizace, nenese žádnou zodpovědnost za úrazy a škody vzniklé v důsledku porušení tohoto provozního řádu.
Vyškov 1. 9. 2023 Mgr. Viera Maňásková, ředitelka
MĚSTSKÉ KULTURNÍ STŘEDISKOmksvy@mksvyskov.cz517 330 778517 348 809FacebookInstagramKINO SOKOLSKÝ DŮMkino@mksvyskov.cz517 347 770517 347 770Facebook